середа, 18 березня 2020 р.

Задання з української мови для учнів 8 класу !!!

УКРАЇНСЬКА МОВА
!!! Підручник 8 клас!!!
 УКРАЇНСЬКА МОВА  (натисніть на слово, виділене іншим кольором , і ви перейдете на  підручник)
21.05.20
ТЕМА: ЕСЕ на тему "Яку нагороду (реальну чи вигадану) ти б хотів отримати найбільше в житті" (обсяг 8-10 речень)
Есе (від франц. essai – спроба, проба, нарис)  прозаїчне висловлювання невеликого об’єму і вільної композиції, що виражає індивідуальні враження і міркування з конкретного приводу або питання і свідомо не претендує на вичерпну відповідь.
Хронологія есе
Послідовність подій (але не зациклюйтесь на часі ~ есе може вийти нудним). Просто згадуйте час. Не намагайтесь у дрібницях описувати все, що відбувалося в певний період.

  1. Оповідання — дія або історія, що триває до самого кінця есе, в якій підкреслюються якості, можливості або знання, пов’язані з темою вашого есе.
  2. Опис  характерною рисою такого есе є яскрава образність твору, що підтверджується багатою мовою, і цікаві деталі, які залишають читача довгий час під враженням.
  3. Порівняння  в основному цей прийом використовується щодо питання, за яким потрібно описати, наприклад, досвід або невдачу.
  4. Фінальні компоненти  останні абзаци (абзац) мають завершувати вашу думку і залишити в пам’яті читача яскравий слід.

Для есе характерне використання численних засобів художньої виразності:
    • символи;
    • метафори;
    • порівняння;
    • алегоричні і притчові образи.
20.05.20
Тематична контрольна робота
Тестові завдання
"Відокремлені члени речення»
Виконати наступні завдання:
1. Визначте правильні твердження.
а) Відокремленими можуть бути усі члени речення як головні , так і другорядні.
Б) Відокремленими називаються члени речення, які виділяються за змістом та інтонаційно.
В) Відокремленими називають другорядні члени речення, які для підсилення їхньої смислової ролі виділяються в усному мовленні інтонацією й паузами, а на письмі – відповідними розділовими знаками.

2. Укажіть речення з відокремленими членами.
а) Аж теплою хвилею обдало Тоню при згадці про батька, про його запальність та гостру, гоноровиту вдачу.
б) Разом зі всіх боків запалала Тухля, прориваючи огненними язиками грубу пітьму.
в) Це був тендітний, бліденький підліток, мало схожий на сільських хлопчаків, огрубілих, засмаглих, немов налаштованих до роботи.
г) Мабуть, ніде в світі немає більше таких пісень, і вже тільки заради них варто народитися в цьому
краї.

3. Як відокремлюється прикладка із словом ЯК?
а) завжди;
б) не відокремлюється ніколи;
в) лише тоді, коли вона має відтінок причини
Запишіть речення, розставте розділові знаки де треба.
·         Ліс зустрів мене як друга горлиць теплим воркуванням... (М. Рильський.)
·         У горах Брянський як командир  зустрівся з новими труднощами. (О. Гончар.)

 4. Укажіть речення, в яких правильно розставлені розділові знаки.
а) 3а Джериною хатою під старою грушею спав молодий парубок, підклавши під голову білу свиту.
б) Окрім Добрині було поранено ще кілька чоловік.
в) Машини майже всюди стояли вже готові грубо збиті з сірого дерева, позверчувані і позбивані кісками.
г) А далі од берега, коло самих хат, ростуть дикі груші та яблуні.

5. Укажіть речення, яке ускладнене відокремленим уточнюючим членом (деякі розділові знаки пропущено).
а) Тільки Лиско лежить коло дверей, простягши передні лапи, положивши на них голову.
б) Тут серед степової тиші казка сама просилася в слово.
в) В кінці села коло самої Роставиці стояла хата старого Петра Джері.
г) Я пізнав у ньому лелеку званого ще гайстром чи бузьком.

6. Поєднайте які відокремлені члени є в реченнях.
а) Місяць уже сідав, ховаючись за хатами і деревами. 1. Означення;
б) Старі дуби, зелені, свіжолисті, про давнину свою шумлять. 2. Прикладка;
в) Здається, ніхто цього, окрім мене,не помітив. 3. Додаток;
г) Подвиг цієї жінки, Людмили й Майстра, викликає захват. 4. Обставина.

7. Запишіть речення, поставте розділові знаки.
Пам'ятаю в дитинстві під нашими вікнами буяли вишні. Вони шуміли густі пахучі щедрі шаленою віхолою намагаючись увірватися в напіврозчинене віконце. Я школярка сиділа з книжками на підвіконні ледь стримуючи той натиск. Пругке віття ломилося просилося в хату надимаючи фіранку. У вікно нічого окрім цвіту не видно. Усе світлиця рушники підручники мамині руки пахло вишнями. Нині й спогади пахнуть вишнями.

8. Зробіть синтаксичний розбір речень.
– Він зняв хлопця з воза, поставив його на землю і, обернувшись до товаришів, мовив: «Нехай іде собі з богом».
      Старий зараз ніякої роботи не визнає, окрім пасіки.



14.05.20
УВАГА!!!
ПІДСУМКОВА КОНТРОЛЬНА РОБОТА!!!
НАТИСНУТИ НА 👉👉АУДІОДИКТАНТ!!!
Перейти за посиланням і написати диктант на подвійному аркуші!!!
Роботи здати 14.05.20 до 17.00!!! 

13.02.20
ТЕМА: Уточнювальні члени речення
1.Опрацювати параграф 38 (стор.248-250);
2.Переглянути урок;👉

3.Переписати речення, розставити розділові знаки, підкреслити уточнювальні члени речення:
1. До Десни верст п’ять ґрунтової дороги хоч і дуже складної (О. Довженко).2. Згодом з розвитком промисловості господарської діяльності вплив людини на природу стає все помітнішим призводить до зміни флори (В. Протопопова).3. Край шляху у долині догорає вогнище (М. Коцюбинський).4. Там на зеленій лавці обкладеній дерниною, сперши голову на руки сидить білява панночка (М. Коцюбинський).5. Шлях із Південної Африки туди й назад нараховує двадцять п’ять тисяч кілометрів (О. Потапенко).6. Криниці священні для українців місця копали біля верби (О. Потапенко).7.Коло діда на старому яблуневому пні сидів його давній товариш і побратим Григорій (О. Довженко). 
4. Виконати письмово вправу №454 (стор.251)

                                                            07.06.20
ТЕМА:Розділові знаки при відокремлених додатках
1.Виконати вправу №445
2. Перейти за посиланням і виконати інтерактивну вправу (зробити скріншот, виконаної вправи)👉https://learningapps.org/1292519

06.05.20
ТЕМА: Відокремлені додатки
1.Опрацювати матеріал , поданий у відео👇; 
2.Виконати наступні вправи: 
а) Перепишіть речення, знайдіть в них відокремлені додатки та підкресліть їх.
1. Та хоч би як там було, а сніги у П’ятці були глибші і ніби тепліші, на відміну від тих, що дубіли і дичіли в голих, сплющених сумом полях (М. Вінгр.). 2. Крім вогневої Брянського, тут розмістився командний пункт батальйону з усім своїм штабом. 3. А тепер, замість крила парусника, Тоня й Віталій бачать вдалині, посеред затоки, темну непорушну гору якусь. 4. Після восьмої вечора місто завмирало і ніхто, опріч німців, не мав права з’являтися на вулицях (О. Г.). 5. Після смачного сніданку всі, за винятком вахтових, зійшли на кригу і вишикувались (М. Тр.). 6. Були тут старі й літні люди, та найбільше юрмилося молоді, особливо школяриків (І. Ц.).
б) у підручнику вправу № 443


07.05.20
2.Запишіть речення, виділяючи комами відокремлені додатки.
1. Абсолютна більшість крім самого стрільця була тієї думки, що звір, злякавшись, сховається (М. Тр.). 2. Скільки пам’ятала себе Олександра – це була перша Меланка, коли на столі її лежали замість високих пшеничних паляниць на опарі та вареників ячні пироги з немащеною картоплею (Л. Ян.). 3. Розвідники доповіли, що гітлерівці зірвали у Відні всі мости через Дунай за винятком одного, замінованого (В. Логв.). 4. Як їй було вісім років, помер батько, а на дванадцятому вона вже нікого не мала опріч хазяїв (М. Коц.). 5. Гордій глянув на хлопця, в його, як терен, чорні очі і замість посміхнутися нахмурився. 6. Всі вони за винятком Орисі, яка закінчила школу два роки тому, перейшли у дев’ятий клас. 7. Байда не почував себе тут приблудою і крім добра нічого більше не бажав людям (Д. Б.). 8. Жилава, суха, маленька, як гачок, вона вела всі господарські справи, ніколи не втомлюючись, ніколи не хворіючи, ні про кого опріч себе не забуваючи (О. Г.). 9. Вони постояли над водою, напоїли коней і, пересвідчившись, що на переправі крім них нікого не видно пустилися перебродити Дніпро (В. Мал.). 10. Дикі качки крім базару водяться ще на лугових озерах та очеретах і тихих-тихих плесах на річках (О. Вишн.).
30.04.20
ТЕМА: Письмовий твір-опис пам'ятки історії й культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі
 ( з використанням відокремлених означень та обставин)
1.Пригадати про художній стиль;
Художній стиль мовлення - презентация онлайн
2.Опрацювати тлумачний словник слів, пам'ятку "Як працювати над твором-описом" та план тексту-опису;
3.Виконати вправу 161 (зображення використовувати на стор.106)
👉👉Тлумачний словник:
Пам’ятник — архітектурна або скульптурна споруда в пам’ять чи на честь кого-небудь, чого- небудь.

Пам'ятка — 1) те, що зберігають на згадку, що нагадує про кого-небудь; 2) твір давньої писемності, архітектури; 3) книжечка або аркуш із правилами, настановами; 4) предмет матеріальної культури минулого, який зберігся; щось таке, що здатне відновити і берегти людську пам’ять.
👉👉ПАМ'ЯТКА
«Як працювати над твором-описом пам’ятки історії та культури»
1. Уважно розглянь зображення пам’ятки історії та культури.
2. Знайди інформацію про те, хто й коли створив пам’ятку.
3. Знайди легенди та перекази, пов’язані з історією пам’ятки.
4. Орієнтовний план тексту-опису за схемою:
I. Вступ. Повідомлення про пам’ятку, її місцезнаходження, коротка історія створення.
II. Основна частина (опис).
III. Кінцівка. Оцінка пам’ятки (чим запам’яталася, що в ній вразило) або роздум (чому її необхідно берегти).

IV. Складання твору-опису пам’ятки історії та культури одного з історичних місць України в художньому стилі.


29.04.20
ТЕМА: Розділові знаки при відокремлених обставинах

1. Переглянути відео; 2.Виконати наступні вправи: *у підручнику №431
а) Запишіть речення. Поясніть уживання розділових знаків. Підкресліть відокремлені обставини.
Не пізнавши отрути бджоли, не скуштуєш меду. Закрутив носом, переплутавши хрін із медом. Уміючи, печуть хліб і з каменю. Хоч мене й рано збудили, та я надолужив узуваючись. Така хата тепла, що потієш дрижачи. (Нар. творч.)
б) Спишіть, утворюючи дієприслівники від дієслів, поданих у дужках. Поставте необхідні розділові знаки.
Старий (спиратись) на палку сів на призьбі. (Привести) коняку в ліс я думав ще назбирати грибів. Сагайда (випростатись) між низькими деревами якусь мить стояв приголомшений.




23.04.20
ТЕМА: Відокремлені обставини
1.Опрацювати параграф 36 (стор.238) або переглянь відео (запиши головне!!!);
2. Вправа 424 (виконати всі завдання які є у вправі).



22.04.20
Тема:Розділові знаки при відокремлених прикладках.
1.Переглянути відео! Опрацювати теоретичний матеріал, поданий після відеоролика;
Виконати дві вправи!!!Будьте уважними !!! Виконуйте вправи за зразком!!!!


Поширені й непоширені прикладки виділяються комами, якщо:
1) стоять після пояснюваного іменника: Ходить вечір, мрійний мій веселик, по Дніпровій сивій ковилі (Мал.); Миколка, Прокопів хлопчик, такий школярик гарненький був (Тесл.);
2) стосуються особового займенника (незалежно від місця в реченні): Заслужений митець, він з радістю передає багатий досвід молоді (3 газети);
3) стоять перед пояснюваним іменником і мають обставинний відтінок: Вірний син трудової поневоленої України, Шевченко став виразником дум і сподівань народних (Гонч.);
4) приєднуються за допомогою сполучника як і мають обставинний відтінок причини: У горах Брянський, як командир, зустрівся з новими труднощами (Гонч.).
Примітка. Прикладка зі сполучником як не відокремлюється комами, коли означає «в ролі кого чи чого виступає предмет»: Про хист Довженка як письменника, як майстра слова говорили на повен голос тільки в роки другої світової війни (Рил.).
5) приєднуюткся за допомогою слів родом, на ім 'я, на ймення, так званий: Полтавець родом, Симоненко закінчив свій короткий життєвий шлях у Черкасах, у Шевченковім краю (Гонч.); Козак Бобренко, на ім'я Григорій, єдиний син достойної вдови (Кост.);
6) приєднуються до пояснюваних членів речення словами або, тобто, особливо, як-от: Вікова психологія, тобто галузь психологи, включає дитячу психологію, психологію розвитку дорослої людини й геронтопсихологію.
Примітка. Якщо прикладка має уточнювальне значення, потрібно підкреслити її самостійність, або ж коли поширена прикладка має вже в своєму складі розділові знаки, вона відокремлюється за допомогою тире: 3 усіх два слова — «Мати» й «Вітчизна» — існують звіку тільки в однині (Ол.); Тільки стрічалися нам земляки наші — білі берези, явори й темні дуби... (Укр.).
2.Записати речення, розставляючи потрібні розділові знаки. Виділити відокремлені прикладки. Схарактеризувати їх, скориставшись алгоритмом.

Зразок: 1.Прибув мій канівський земляк Середа на ім’я Петро (Г. Костюк)-
Прибув мій канівський земляк Середа, на ім’я Петро!
( Поширена прикладка-на ім’я Петро відноситься до слова земляк)
2. Дружина Платона Симиренка Софія за походженням французька дворянка швидко перейняла козацькі звичаї родини, охоче спілкувалася українською мовою (Л. Мацько).

3. Із Любечем давньоруським містом пов’язані долі багатьох руських князів Олега, Ярослава Володимировича, Святополка, Володимира Мономаха, Святослава Всеволодовича (М. Тищенко).

4. Особливо вразила і запам’яталася всім художня композиція Сашка Довженка «Святки» поетична розповідь про народні новорічні торжества (С. Плачинда).

5. Двадцятишестирічний лікар-мікробіолог майбутня зірка світової медичної науки і майбутній президент Усеукраїнської академії наук Данило Заболотний провів на собі перший експеримент, прийнявши винайдену холерну вакцину (Л. Мацько).

6. Михайла Щепкіна кріпака з Куртини викупили 1818 року в Полтаві за 7207 карбованців (М. Шудря).

7. Неподалік Сорбонни стоїть найстаріший храм Парижа, зведений за наказом Генріха І чоловіка Анни Ярославни (О. Балабко).

З’ясувати, у яких реченнях доцільно вжити тире при відокремлених прикладках.

Алгоритм характеристики відокремленої прикладки


3. Дослідження-трансформація
Подані речення трансформувати так, щоб виділені компоненти виступали в ролі відокремленої прикладки. Записати змодельовані речення, розставляючи потрібні розділові знаки. Виділити відокремлені прикладки. Указати на слова, які вони конкретизують.
Зразок. Відомий український композитор і письменник Микола Аркас усе життя був вдячний матері (В. Жадько). — Микола Аркас — відомий український композитор і письменник — усе життя був вдячний матері.
1. Нащадок племені фулярів із Сенегалу Айра Олдрідж народився у Нью-Йорку (М. Шудря).
2. Дочка київського князя Ярослава Мудрого Анна у серпні 1049 року взяла шлюб із французьким королем Генріхом І (О. Балабко).
3. Студент Київського університету Олександр Тулуб познайомився з улюбленим викладачем філологічного факультету, українським письменником Миколою Івановичем Костомаровим (З. Тулуб).
4. Правнук запорізького козака Володимир Вернадський усе своє життя був пов’язаний з Україною (С. Ковальчук).
5. Боліло серце у січового полковника Дмитра Вітовського (Є. Куртяк).

16.04.20
Тема :Відокремлені прикладки. Розділові знаки при відокремлених прикладках.
1.Переглянути відеоурок або опрацювати параграф 35 (стор. 233-236)
2.Виконати письмово вправу 414;
(додатково, за бажанням, вправу 415)

15.04.20
1.Опрацювати параграф 34;
2.Із поданих пар простих речень за зразком змоделюйте речення, ускладнені відокремленими означеннями. Підкресліть хвилястою лінією відокремлені означення.
 Зразок. Заходимо до напівосвітленого храму. Храм сповнений музикою органа. – Заходимо до напівосвітленого храму, сповненого музикою органа.
1.Чорний верх робив поставу княгині Ольги врочистою і стрункою. Цей верх був розшитий білими перлами.
2. Нині ця пам’ятка нашої культури 11 століття зберігається в приміщенні національної бібліотеки Франції. Ця пам’ятка названа Рейнським євангелієм.  
3.Чарувала думку поета краса придунайських просторів  із скіфськими могилами, гаями. Ці могили, гаї були вкриті пізньою осінньою позолотою.
4.Це старовинне козацьке полкове місто Переяслав тепер було зруйноване , занедбане. Місто Переяслав було колись красиве і горде.
5. Олександр Вертинський став виразником музичного обличчя Парижа 20-х – початку 30-х років, співаком. Співак був популярним у всій Європі.
 3.Письмово виконати вправи 399, 401.


09.04.20
1. Переглянути відеоурок та законспектувати в зошит! (підручник параграф 34 
стор.224-229)
2.Виконати вправи №400,403 

08.04.20
Увага!!! Не забуваємо , що у нас щосереди два уроки!!!
ТЕМА:Поняття про відокремлення! Відокремлені другорядні члени речення.
1.Переглянути відеоурок і законспектувати в зошит , що вчитель каже записати!(КРІМ ДОМАШНЬОЇ У ВІДЕО)
2. Виконати вправу №397-записати речення підкреслити відокремлені члени речення!


25.03.20
1.Виконати письмово вправу 395. Переписати, розставити розділові знаки.Зробити синтаксичний розбір речень.                                                      Зразок письмового розбору на сторінці 223!!!2. Перейти за посиланням і виконати контрольну роботу!!!Натисніть на КОНТРОЛЬНА РОБОТА



19.03.20


1.Повторити параграфи 32,33; 
2. Виконати письмово вправи №386,390 (всі завдання ,які є у вправах)!!! 
18.03.20 
(урок №76-77)

Перейти за посиланням на урок (натиснути на слово УРОК) і виконати завдання, прочитавши теоретичний матеріал !!! Будьте уважними!!!
1. ПРОЧИТАТИ ТЕОРЕТИЧНИЙ МАТЕРІАЛ 
2.Прочитайте текст і виконайте письмово завдання до нього.
3.Мовленнєве завдання. Опишіть центральну вулицю свого міста (села) за планом. Доберіть назву до твору. У творі використайте ВСТАВНІ СЛОВА І СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ!!!.


12.03.20
1.Параграф 33 - повторити, впр.383-письмово всі завдання,які є у вправі.








Немає коментарів:

Дописати коментар