пʼятниця, 13 березня 2020 р.

Задання з української літератури для учнів 10 класу!!!


УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
УВАГА!  "Contra spem spero!" НАПАМ❜ЯТЬ! 
Увага! "Блакитна Панна" НАПАМ❜ЯТЬ! 
Увага! "ЧАРИ НОЧІ"НАПАМ❜ЯТЬ! 
Увага! "О слово рідне! Орле скутий!"НАПАМ❜ЯТЬ! 
20.05.20
ТЕМА: КОНТРОЛЬНА РОБОТА
1.Перейти за посиланням 👉ТЕСТИ і виконати завдання

18.05.20
ТЕМА:Експресивне висловлювання патріотичних почуттів ("О слово рідне! Орле скутий!..")
1.Опрацювати теоретичний матеріал "Громадянська лірика О. Олеся"(поданий нижче) і прочитати вірш на стор.212;
2.Написати аналіз і вивчити напам'ять "О слово рідне!Орле скутий!.."
Громадянська лірика — це особиста позиція поета в суспільстві, його пе­реконання, ідеали, ставлення до рідної мови, до національної культури, іс­торії,
іншими словами — сила, привабливість, правдивість, краса і цінність його поетичного слова для сучасних і наступних поколінь.
Громадська лірика — це особиста позиція поета в суспільстві, його переконання, ідеали, ставлення до рідної мови, національної культури, історії, іншими словами — сила, привабливість, прав­дивість і цінність його поетичного слова для сучасних і наступних поколінь.
До громадської лірики належить вірш О. Олеся «О слово рідне! Орле скутий!..».
Турбота поета про долю рідного слова, «чужинцям кинутого на сміх» осо­бливо гостро поставлена в поезії «0 слово рідне! Орле скутий!». Як і в бага­тьох інших випадках, громадянський пафос вірша тут поєднано з глибокою задушевністю, ліричністю. Вірш 0. Олеся «О слово рідне! Орле скутий!» — пристрасний гімн рідному слову. Поет прославляє народ, який зберіг рідну мову в страшну годину, «коли він сам стоять не міг». Слово в поезії О. Олеся може бути мечем і сонцем. Слово — це душа народу і її, душу, можна збе­регти, тільки зберігши мову. У поезії Олесь не оспівує слово, а закликає його спочатку стати мечем, а в наступному рядку — сонцем. Сонце і меч — знову протилежні символи. Слово, як і життя, у розумінні Олеся,— це єд­ність протилежностей. Це скутий орел, співочий і забутий грім. На початку вірша Олесь з болем констатує, що рідне слово кинуте на сміх чужинцям, його зреклися діти. Одначе вже в наступній строфі слово оживає і сміється в шумі дерев і музиці зір, у співі степів і реві Дніпра. У чому ж сила слова? Слово-меч захищає, стає в обороні рідної землі, а слово-сонце, освітивши край, вселяє надію в безсмертя народу. Олесь переконаний, що народ живий доти, доки живе його слово. Для автора доля рідної землі, як і його особиста, не­віддільна від долі рідного слова. Можливо, саме тому, коли Олесь опинився в еміграції, його поезія так і не піднялась до тих висот, яких вона сягнула тоді, коли митець був разом зі своїм народом.  
    У творі є образи-символи :  «орле скутий» - неволя, рабство  «музика зір» - милозвучність,  гармонійність  «левій рев» - сила, перемога  «дощами судними» - покарання, очищення.Вірш О. Олеся «О слово рідне! Орле скутий!» — пристрасний гімн рідному слову. Слово — це душа народу і її, душу, можна зберегти, тільки зберігши мову. Олесь переконаний, що народ живий доти, доки живе його слово. Для автора доля рідної землі, як і його особиста, невіддільна від долі рідного слова. Можливо, саме тому, коли Олесь опинився в еміграції, його поезія так і не піднялась до тих висот, яких вона сягнула тоді, коли митець був разом зі своїм народом.

13.05.20
ТЕМА: Оександр Олесь (Кандиба)
хто такий Олександр Олесь, ексгумація Олександра Олеся - Поет без ...
1. Переглянути онлайн-курс з підготовки до ЗНО, прослухати поезію "Чари ночі"
2.Опрацювати стор.208-211;
3. Дати письмові відповіді на запитання за поезією "З журбою радість обнялась...":
*Яке враження справила на вас поезія?
*Що символізують ЖУРБА і РАДІСТЬ у вірші поета? Чому вони поєднуються?
*Розтлумачте поетичне кредо митця, висловлене у вірші.
4.ВИВЧИТИ НАПАМ❜ЯТЬ "ЧАРИ НОЧІ", написати аналіз поезії
Онлайн-курс👇

Поезія "Чари ночі"👇
18.05.20
Тема: О.Олесь "О слово рідне! Орле скутий!"-
експресивне висловлювання патріотичних почуттів.
1. Прослухати поезію та ВИВЧИТИ НАПАМ❜ЯТЬ "О слово рідне! Орле скутий!"
2.Опрацювати стор.211-212;                             👇
3. Написати аналіз поезії;



06.05.20
ТЕМА: М.Вороний "Інфанта"-мотив самотності людини.
1. Переглянути урок "Блакитна Панна" , "Інфанта"👇

2. Прослухати або прочитати поезію "Інфанта"стор.207;
3. Написати аналіз поезії "Інфанта"




04.05.20
презентация до уроку микола вороний. короткі біографічні відомості. «…

1. Опрацювати та законспектувати ( стор. 203-205);
2.Записати в зошити аналіз поезії "Блакитна Панна;
 3. Вивчити напам'ять поезію стор.206 , (записати відео і прислати на вайбер)- термін здачі поезії з 04.05-08.05 включно.

29.04.20
Виконати тестові завдання ( перейти за посиланням, 
натиснувши на слово ТЕСТ)


27.04.20
1.Переглянути відеоролик;
2.Виконати вправу, перейти за посиланням,натиснувши на 👉"Впізнати героя"(зробити скріншот виконаної вправи)
2.Бліц-диктант «Допиши речення…»
1.Батьком русалки був …
2Лукаш хотів зробити з очерету …
3.Дядько Лев і Лукаш прийшли до лісу, щоб …
4.Лісовик поважав дядька Лева тому, що …
5.Сестрою Мавки була …
6.Мавка вважала своєю матір’ю …
7.Дядько Лев розповідає Лукашеві легенду про …
8.Дія твору починається в період …
9.Мати Лукаша хотіла одружити сина з …
10.Лісовик перетворив Лукаша на …
11.Килина прокляла Мавку, і та стала …
12.Остання зустріч відбувається … 


22.04.20
Написати анкету літературного героя ( дівчатам - Лукаша, хлопцям - Мавки)
Анкета головного героя
  1. Знайомство з героєм (хто? звідки? якого роду? чим займається?).
  2. Персонаж епізодичний, другорядний чи головний.
  3. Чи є прототип?
  4. Портрет героя ( відповідність його внутрішньому світу).
  5. Характер персонажа (у розвитку чи епізодично).
  6. Соціальне значення героя.
  7. Проблеми, які порушує автор через цей образ, їх актуальність.
  8. Психологія характеру (духовне багатство, моральна краса чи потворність).
  9. Місце і роль персонажа в сюжеті. Як пов'язаний з іншими героями ( кармічним (життєвим), емоційним, духовним зв'язком)?
  10. Мова як засіб самовираження героя.
  11. Ставлення до нього автора й інших дійових осіб.
  12. Моє сприйняття героя, над чим змусив замислитись.

15.04.20
    Твір Лесі Українки навчає нас любити красу природи, пізнавати її закони, по-хазяйськи ставитися до її багатств. Різноликим, різноманітним постає в драмі цей світ. Кожен міфічний образ, на основі якого письменниця створювала персонажів своєї драми, сповнений великої мудрості, моралі, поезії. У п'єсі природа постає і як джерело творчості й натхнення. Оспівується також здатність людини творити красу за допомогою мистецтва, яке облагороджує людину.
Лучан запрошують на літературно-мистецький фестиваль «Лісова пісня»
Виконати письмово наступні завдання:
1. Чи можете ви назвати чинники, на основі яких герої діляться на позитивних та негативних? 
2. Назвіть тих героїв, яких за названими вище критеріями можна віднести до негативних? 
3.Складіть словниковий диктант „Риси характеру Мавки”. (Романтична................ тощо);
4.Довести бездуховність Килини і матері Лукаша. Підтвердити прикладами з тексту твору.
5.Довести байдужість Килини і матері Лукаша до краси. Підтвердити прикладами з тексту твору.
6.Порівняти Мавку та Килину.
Мавка
Килина




13.04.20
1.Написати конспект стор.176-178;
2. Читати повністю драму-феєрію Л.Українки "Лісова пісня" перейти за посиланням, натиснувши на назву
За бажанням переглянути фільм 


 08.04.20
Тема:Леся Українка "Мріє, не зрадь". Відданість своїм мріям, наполегливе прагнення до мети.
1. Прослухати поезію "Мріє, не зрадь"
2.Опрацювати у підручнику стор. 173 та дати відповіді на запитання на цій сторінці!





06.04.20
ТЕМА: Призначення поета й поезії, мужність ліричної героїні, автобіографічні мотиви "Слово, чому ти не твердая криця".
ЗАДАННЯ!!!
1. Прослухати поезію "Слово, чому ти не твердая криця";

2. Опрацювати стор.171-172. Читати виразно поезію "Слово, чому ти не твердая криця";
3. Письмово!!!! Художній аналіз поезії "Слово, чому ти не твердая криця";
4.Дати письмові відповіді на 6 запитань на стор.172.


25.03.20
1. Повторення й узагальнення. Відповісти письмово на запитання:
а)Яке враження справила на Вас поезія "Contra spem spero!"?
б)Як перекладається назва твору? До якої збірки вона ввійшла?
в)За яких обставин був написана поезія "Contra spem spero!"?
    Робота з підручником!!!
2. Написати конспект стор. 169-170;
3.Читати виразно поезію "Стояла я і слухала весну", відповісти письмово на запитання 1-4 стор. 171.
23.03.20
1. Прочитати стор. 168;
2. Прослухати поезію "Contra spem spero!"

3.Вивчити напам*ять поезію "Contra spem spero!"
2. Переглянути відео ! Письмовий художній аналіз поезії "Contra spem spero!"


 18.03.20
1.Опрацювати стор. 166-167!!! 
2.Завдання на вибір:
- Написати конспект "Життя і творчість Лесі Українки", доповнивши його відомостями з інших джерел.
-створити презентацію "Життя і творчість Лесі Українки" і відіслати її на пошту anyamoroz15@gmail.com
16.03.20

Перейти за посиланням (натиснути на слово УРОК) і обрати один із варіантів контрольної роботи і виконати завдання!




Немає коментарів:

Дописати коментар