четвер, 18 березня 2021 р.

Завдання з української мови для учнів 10 класу!!!

УКРАЇНСЬКА МОВА
ТРАВЕНЬ
ТЕМА:Полемічні прийоми

1.Перейти за посиланням (натисніть на слово 👉ТЕМА) й опрацювати теоретичний матеріал;
2. Напишіть КОНТРОЛЬНЕ ЕСЕ  на тему"Краса і мудрість у народних загадках прислів*ях та приказках.."

ТРАВЕНЬ
ТЕМА: ТЕЗА Й АРГУМЕНТИ (написання власного висловлення на ЗНО)
1.Складання пам'ятки
► За поданим текстовим матеріалом складіть пам’ятку.
Під аргументацією розуміється процес наведення доказів, пояснень, прикладів для обґрунтування будь-якої думки перед слухачами або співрозмовником.
Теза — це головна думка виступу, головне твердження оратора, яке він намагається обґрунтувати, довести.
Аргументи — це докази, що наводяться в підтримку тези: факти, приклади, затвердження, пояснення, все, що може підтвердити тезу.
Від тези до аргументів можна поставити питання Чому?, а аргументи відповідають: Тому, що.
Телевізор дивитися корисно — теза виступу.
Аргументи — тому що:
З телевізора ми дізнаємося новини.
По телевізору повідомляють прогноз погоди.
По телевізору ми дивимося навчальні програми.
По телевізору показують цікаві фільми.

Аргументи бувають двох типів: «за» (за свою тезу) і «проти» (проти чужої тези).
Аргументи «за» повинні бути:
□ правдивими, спиратися на джерела і авторитети
□ доступними, зрозумілими, у системі.
Можна виділити ряд типових аргументів, які вважаються сильними в більшості випадків. До таких аргументів зазвичай відносять ті, що відображають об’єктивну реальність.
Аргументи «проти» повинні бути переконливими:
□ наукові аксіоми;
□ положення законів та офіційних документів;
□ закони природи;
□ висновки експертів;
□ посилання на визнані авторитети;
□ цитати з авторитетних джерел;
□ свідчення очевидців;
□ статистичні данні.

!!!☝Найпростішим способом добирання аргументів до тези власного висловлення з української мови є пошук відповіді на кілька питань. Зважаючи на те, що у власному висловленні теза – це найчастіше відповідь на запитання, що поставлене в завданні після мікротексту, то найпростішим способом добирання аргументів до цієї тези є пошук відповіді на такі питання:
  • ***ЧОМУ я (автор висловлення) уважаю, що моя теза (погляд на проблему, ідея) правильна? 
  • ***ЧОМУ я (автор висловлення) дотримуюся саме такої позиції стосовно порушеної проблеми, а не якоїсь іншої? 

☝Пошук щонайменше двох задовільних відповідей на ці питання (Чому? – Тому що / та ще й тому що) дозволить сформулювати аргументи!!!
☝Таким чином, шукаючи аргументи для доведення тези, автору власного висловлення варто уявити співрозмовника-суперника, який не погоджується з ним, заперечує висловлену ним тезу, і спробувати знайти ті докази, доводи, які переконають співрозмовника-суперника в правоті автора, у виправданості його тези. 
☝Щоб «набити руку» у створенні аргументів, варто спробувати спочатку навчитися добирати докази стосовно якихось простих тез, пам’ятаючи, що за своєю природою аргумент у власному висловленні є відповіддю на питання ЧОМУ я (автор тези) уважаю, що моя теза є правильною?
Так, ці слова будуть залежати від структурної частини. Ось кілька прикладів:
Теза
Я вважаю, На мою думку, На мій погляд, Я переконаний, Я погоджуюся з тим, що…
Аргументи
По-перше, По-друге, // З одного боку, З іншого боку…
Приклади
Яскравим прикладом є, Доречно буде згадати, Не можу не згадати, Наприклад…
Висновок
Отже, Таким чином, Можна зробити висновок, що…
2.Творче завдання. Доберіть два аргументи на підтвердження тези «Займатися спортом дуже корисно».

травень
ТЕМА:ПРАКТИЧНА РИТОРИКА СУПЕРЕЧКА ЯК ВИД КОМУНІКАЦІЇ. ПРАВИЛА ВЕДЕННЯ СУПЕРЕЧКИ
1. Прочитайте два діалоги й виконайте завдання.
Під час суперечки
— Сонячні ванни корисні для всіх людей: без вітаміну D неможливо прожи­ти.
   — Я вам не вірю!
— Сонячні ванни корисні для всіх людей: без вітаміну D неможливо прожити.
   — А в мене з цього приводу склалася інша думка.
А. Який варіант реакції на думку опонента вибрали б ви?
Б. Прокоментуйте свій вибір.
2. Перейдіть за посиланням і опрацюйте теоретичний матеріал (натисніть на слово ТЕМА)
3.Перегляньте фрагменти дискусій (1 хв 31 с і 2 хв 10 с) і виконайте завдання.
                                                                        
1.Фрагмент дискусії про міфотворчість в літературі на Книжковому Арсеналі 2017
 
2.Ірена Карпа в дискусії про вивчення сучасну українську літературу в школах

A. Перегляньте фрагменти повторно й занотуйте найцікавіші думки.
Б. Хто з учасниць дискусій вам найбільше імпонує? Чим саме?
B. Хто з учасниць дискусій не повністю дотримується правил ведення суперечки? У чому це проявляється?


травень
УВАГА!!!
ПІДСУМКОВА КОНТРОЛЬНА РОБОТА
Перейти за посиланням і виконати завдання на подвійному аркуші(до 20.00 прислати виконані роботи)⇒контрольна робота

травень
ТЕМА:Творення і відмінювання імен по батькові
1.Опрацювати таблицю👇
2.Виконати вправу №423;
3. Перейти за посиланням і виконати тематичну контрольну роботу (НАТИСНУТИ НА СЛОВО ТЕСТ)
Творення і правопис імен по батькові

Чоловічі імена по батькові
Жіночі імена по батькові
Чоловічі імена по батькові творяться додаванням до основ власних імен суфікса -ович: Михайло — Михайлович, Василь — Васильович, Юрій — Юрійович, Георгій — Георгійович, Ігор — Ігорович.
Жіночі імена по батькові творяться додаванням до основ власних імен суфікса -івн(а): Михайло — Михайлівна, Юрій — Юріївна (Юрій+івна), Георгій — Георгіївна, Ілля — Іллівна, Кузьма — Кузьмівна.
Кілька чоловічих імен по батькові творяться за допомогою суфікса -ич: Лука — Лукич (і Лукович), Сава — Савич (і Савович), Кузьма — Кузьмич (і Кузьмович), Хома — Хомич (і Хомович), Яків — Якович, Ілля — Ілліч.
Як виняток, в імені Григорій при творенні імені по батькові відпадає ій — Григорович, а до основи імені Микола додаємо ай — Миколайович (і рідко — Миколович).
З відхиленням від цього правила творяться лише такі імена по батькові: Яків — Яківна, Григорій — Григорівна, Микола — Миколаївна (і рідко — Миколівна).
Чоловічі імена по батькові відмінюються як іменники ІІ відміни* мішаної групи** (їх основа закінчується на шиплячий ч (суфікс -ович).
Н. Петро Іванович
Р. Петра Івановича
Д. Петру(ові) Івановичу(еві)
З. Петра Івановича
О. Петром Івановичем
М. (при) Петрі(ові) Івановичу(еві)
Кл. Петре Івановичу
Відмінюються жіночі імена по батькові як іменники І відміни* твердої групи** (як, скажімо, ім’я Ганна):
Н. Ганна Іванівна
Р. Ганни Іванівни
Д. Ганні Іванівні
З. Ганну Іванівну
О. Ганною Іванівною
М. (при) Ганні Іванівні
Кл. Ганно Іванівно

травень
ТЕМА: Особливості кличного відмінка
1.Переглянути відеоурок👇
2.Виконати письмово вправу №422;
3.Виконати інтерактивну вправу (зробити скріншот , виконаної вправи), перейти за посиланням👉https://learningapps.org/watch?v=pqsnad8oj16


травень
ТЕМА:Закінчення -у(-ю), -а(-я) в іменниках родового відмінка однини чоловічого роду
1. Переглянути уроки 1,2👇
1.


2.
2. Виконати вправи(зробити скріншоти виконаних вправ) ,  перейти за посиланням
3.Виконати письмово вправу 419 (1,2)

травень
Тема: Складні випадки відмінювання іменників ІV відміни
1. Повторити відміни іменників👇
Відмінювання іменників – Українська мова та література
2.Вправа . До поданих назв тварин доберіть іменники, що означають назви малих за віком істот. Виділіть орфограми.(Ненаголошене е в суфіксі –ен-.
Ведмідь, тигр, лис, орел, бобер, корова, кінь, гуска, лось, свиня, лев, вовк, кіт. 
3.Прочитайте слова. Випишіть іменники IV відміни, поставивши їх у родовому відмінку однини і множини.
Чверть, лист, маля, гуска, вовчище, хлопчик, наркоз, оберіг, хлоп’я, обручка, порося, плем’я, розвага, солідарність, фазан, хімія, фазаненя

квітень
Тема: Складні випадки відмінювання іменників ІІ, ІІІ відміни


1.Опрацювати таблицю у підручнику стор146-147;

2. Виконати вправу 418;
3. Провідміняти іменники, визначити відміни
 син,  батько, селище, обличчя; сіль, радість, любов;
4.Записати іменники, поставити їх у формі орудного відмінка  однини.  Відмінкові закінчення звірити з таблицею.

Тінь, ніч, подорож, радість, повість, гордість, любов, кров, верф, Об, матір, кіновар.

квітень
Тема: Складні випадки відмінювання іменників І відміни
1. Опрацювати параграф 59 (стор.146-147) або переглянути відео
2.Розподіли­ти іменники  їх за відмінами
Ягня, гиря, велетень, міць, гуся, машина, яви­ще, суддя, тесляр, успіх, гуща, вир, майстер, козир, календар, гектар, місце, змагання, тім'я, орля, завод, Дніпро, місто, розкіш, лоша, фабрика, голова, ложе, буря, сторож, пісняр, їжа, палац, жир, шофер, залізо, лікар, шахтар, ткач, каламбур, пір'я, груша, соломинка, стіл, миша, звірятко, Павло, перевесло, глинище, чоловік, жінка, лікар, лікарка, кум, кума, тертя, плакса, задирака, вартовий, зал, за­ла, хлопчисько, півень, курка, чайка, сокіл, глухар, пісня, долина, повість. 
3.Письмово! Поставити подані іменники І відміни в давальному, місцевому та кличному відмінках однини .
Кімната, робітниця, слава, премія, подія, межа, криця, тиша, лопата, муха, Марія Іванівна, Оксана Василівна, стаття.

квітень
1.Перейдіть за посиланням та опрацюйте теоретичний матеріал
2.Написати ЕСЕ на одну із тем: 
*"Ціна недбалості", 
*"Мій вибір-здоровий спосіб життя",
* "Виконувати обіцянки - важливо!",
*"Старе прислів’я каже, що гроші — корінь зла. Згоден? Поясни. Що ще може бути коренем зла?",
*“Прекрасна мить життя”,
*“Чарівність і могутність слова”, 
*“З чого зіткане щастя?”.


квітень
ТЕМА: Іменники, що мають лише форму однини або множини.
12
05
Вправи для закріплення
Вправа 412 (письмово) 
Вправа 1. Іменники, що вживаються тільки у формі однини та тільки у формі множини, записати у дві колонки.
Карпати, Україна, мідь, мед, іменини, двері, Жуляни, нафта, заробітки, Донбас, хащі, боротьба, сукно, терези, Львів, ясна, Суми, молоко, джунглі, сум, макарони,  вермішель, ночви, алюміній, бетон, ясла, канікули.


квітень
1. Запам’ятайте! Якому роду давати перевагу в цих іменниках, залежить від характеру тексту: ділова мова, пряма мова в художньому творі чи стилізація під народну говірку.
За потреби ви можете звернутися до словника-довідника з культури української мови (https://www.youtube.com/watch?v=VFp7VCS7BRc)
Дібрати прикметники до пар іменників другої колонки (Н-д: гарячий пар-цікава пара)
Паралельні форми слів (І в.)
Слова різні за лексичним значенням і родовою ознакою (ІІ в.)
Зал і зала
Пар – пара
Птах - птаха
Вольт – вольта
Сусід - сусіда
Девіз – девіза
Змій – змія
Кар’єр - кар’єра
Харч – харч
Клавіш (наконечник) – клавіша
Плацкарт – плацкарта
Меліс - меліса
Лангуст – лангуста
Задум (ідея) – задума (стан)
Африкат і африката
Рік – ріка
Мотузок – мотузка

Перифраз – перифраза

Спазм – спазма

2. Установіть відповідність між іменниками та родами, до яких вони належать.
Рід іменників
Іменники
1.Чоловічий
А Дівчисько, базікало, писака, ябеда
2.Жіночий
Б Бандероль, каніфоль, Керч, бешамель
3.Середній
В Листя, повідомлення, вогнище, просо
4.Спільний
Г Тюль, насип, Псалтир, рояль
3.Опрацювати параграф 58; вправа 412.

квітень
1. Повторити теоретичні відомості параграф 56,57;
2.Виконати письмово вправу №407;
3. Оберіть правильний варіант і запишіть
*(Розгорнути ,відкрити)книжку,
*спало на думку (прийшло в голову),
*цієї миті (в даний момент),
*бути відповідальним (нести відповідальність),
*(скасувати ,відмінити)  замовлення,
*(викладати, виложувати) товар,
  *(визначати ,оприділяти)асортимент,
*(встановити,поставити) ваги,
*(важільні ,вагові) терези,
*(ваговимірювальне ,вагове) обладнання,
*)споживчі ,споживацькі)  властивості виробів.
4. Визначіть рід поданих іменників та запишіть їх у відповідні колонки таблиці, утворюючи з ними словосполучення.
Біль, ваніль, нежить, суміш, висип, жовч, Сибір, туш, продаж, фланель, шампунь,путь, степ, мігрень, кір, розкіш, дріб, папороть, пил, бязь,бандероль ,
бешамель , собака, рукопис, накип, рояль, ярмарок, скрижаль, гуаш, перекис.


Ø    Чоловічий рід
Ø    Жіночий рід

квітень

1.Переглянути відео!!! Законспектувати всі приклади!!! 
2.Виконати письмово вправи 392, 397 - стор.140-141.
3.Письмово!!!!!!


березень
1.Переглянути відеоурок "Написання "НЕ"," НІ" зі словами"



2. ВПРАВА «Добери синоніми»
Замінити риски буквами так, щоб вийшли синоніми з часткою не, яка пишеться разом з іменниками:
1) Невіглас. 2) Хвороба. 3) Ворог. 4) Хиба. 5) Зневага. 6) Безладдя. 7) Нужда, нестатки. 8) Рабиня. 9) Прикрість.
1. не _ _

2. не _ _ _

3. не _ _ _ _

4. не _ _ _ _ _

5. не _ _ _ _ _ _

6. не _ _ _ _ _ _ _

7. не _ _ _ _ _ _ _ _

8. не _ _ _ _ _ _ _ _

9. не _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 

3.Запишіть не разом або окремо зі словами.
Не/нависть, не/боязкий, а хоробрий, не/гаразд, не/мічний, не/жить, не/абиякий, не/благонадійний, не/видимість, не/вперше, не/впізнати, не/дозрілий, не/до/речі, не/ясний, а похмурий, не/любов, не/начебто, не/досягати, не/зайнятий справами, не/до/ладу, не/вимушений, не/абихто, не/мовби, не/з’ясоване досі питання, не/там, не/легко, не/забутий усіма вчинок, не/дорослий, не/до­рого, а дешево, не/в’янучий, не/близький, не/зважаючи, не/врожай, не/дбалий, не/завжди, не/захищений від віт­ру, не/краще, не/істотно, не/пекучий, не/переконливий, не/досягати, не/вблаганний, не/проворний, не/часто, не/на­дійний.
 4.Запишіть у дві колонки слова та сполучення слів:
• у першу — ті, що пишуться з Не Та Ні Окремо;
• у другу — ті, що пишуться разом.
 Не/ріж, не/кричи, не/озорий степ, поки що не/легко, не/забаром, Не/добір, не/подбав, нами не/передбачене, не/зовсім, ні/про/що, не/заПеречне, ні/ким, не/мовбито, не/годен, не/кожен, ні/те ні/се, не/вроздріб, Не/благозвучне, не/досіл, тяжку не/волю, книжка не/прочитана, не/навиворіт, не/п ‘ять, не/дорід, не/нависть, не/впоперек; не/коротка, а довга; ні/з/чим, ні/чим, ні/коли, не/до вподоби.
5. 25.03.20.   Виконати контрольну роботу (на подвійних аркушах)!
 Перейти за посиланням ,натиснувши на РІЗНОРІВНЕВІ ЗАВДАННЯ!!!

березень
1.Параграф 81 (опрацювати стор.203-205);
2.Вправи 579,583-письмово!!!
3.Вправа 584(Дати письмове пояснення до кожного речення щодо написання НЕ з прислівниками ). НАПРИКЛАД: 1 речення-прислівник НЕВПАМ’ЯТКУ пишеться з НЕ разом, тому що слово не вживається без НЕ.

березень

1.Параграф 79 (опрацювати правила); вправи 564,572 (опрацювати УСНО);

2. Вправи 566,569- письмово!!!

3. Параграф 80 (опрацювати); вправи 575,576-письмово!!!

березень
Параграф 29 - повторити, впр.200-письмово.

Немає коментарів:

Дописати коментар