пʼятниця, 11 лютого 2022 р.

Завдання з української літератури для учнів 11 класу!!!

 Українська література


Тема: Література рідного краю. Леонід Безпалий
1.Опрацювати біографію письменника; Чим Вас зацікавив і вразив поет?

Доле! Доле!
Неугішну славу
Рознесла у поголос лихий,
Скільки горя-бід ти нам послала
За які провини і гріхи?
М’яко ти у голови стелила
Голод, холод, війни і тюрму,
Тільки в пісні соколині крила
Дарувала, як любов земну...



   Автору цих рядків нашому земляку Леоніду Безпалому припали на долю непрості випробування, але він зберіг силу духу та любов до життя.
   Проживши понад вісімдесят років, зазнавши чимало болю, він «вибухнув» поезіями, коли з’явилася можливість «висповідатися словом». Особливо в останнє його десятиріччя, коли в рік виходило по кілька книг.
   Біографія Леоніда Безпалого - це історія нашої країни. Народився він 31 грудня 1926 року в селі Розсохуватка Маловисківського району на Кіровоградщині. Голод 1933-го запікся у пам’яті картинами дитячих бід і тривог. Під Різдво мати зберегла пригорщу пшениці на кутю. Але і те зерно знайшли і забрали у переддень свята. «Я й досі пам'ятаю, як тяжко я плакав, - згадував Леонід Якович, - жалко було матері, що дуже побивалася, а ще більше було шкода куті». Допомогала бабуся. У неї один із синів служив в армії, тож її не так оббирали. Якось вона пригостила онука молоком з коржиком. Молоко випив, а коржик поніс матері. Боявся одного: щоб хлопці на вулиці не забрали... Війна застала родину Безпалих у Малопомічній. Леоніда мобілізували у перші дні. На трьох одна гвинтівка і наказ: «У бою брати гвинтівку убитого».
   Леонід Якович згадував про війну як про найжахливіше, що випало на його долю. «Війна стала для мене моментом отрезвіння. Німці першими почали говорити правду про голодомор, про репресії, про колективізацію. Не знаю більшої катастрофи для України, ніж колективізація. Це землетрус у 10 балів. Але й після нього залишаються люди й земля оживає. А тут знищено менталітет народу. Відлучивши від землі людей, які віками й тисячоліттями жили з неї».
   Голод 1946-1947 pp., нові репресії теж закарбувапись у серці на той час вже студента Харківського театрального інституту Безпалого. Одним з його наставників був Мар'ян Крушепьницький, про якого поет згадував з пієтетом. Розмови на вечірках, дискусії про репресії, голод згуртували десяток хлопців-однодумців. Народилася думка про створення групи «Раун» (Революційний авангард українського народу). Леонщ Якович запевняв, що була лише любов до України, бунт душі проти жахливого стану народу, плани просвітницької, культурницької роботи. А ще студент третього курсу відчув інтерес до наукової роботи. З'явилися перші статті: «Іван Франко про український театр», про кобзаря Мовчана тощо.
   15 січня 1948 року Безпалого арештували. 21 квітня 1948 року суд визначив найвищу міру покарання - «25» і «5» років (тоді саме відмінили смертну кару). Колишнього студента чекала Колима, «Берлаг-5», олов'яні рудники. По шляху до бухти Ваніна і до Колими - табори, бараки, поховання...



Могили, могили...
По білому світу
Розкидала доля моїх земляків
В сибірських просторах і гнані, і биті
В могилах лежать без імен і хрестів.
О, скільки тут.
Боже, вкраїнського люду
У цих таборах із гулагським тавром,
Тамована туга розчахує груди
За степом родючим і сивим Дніпром...



   У місцях позбавлення волі Леонід Якович утримувався 7 років 8 місяців і 21 день. Так засвідчено довідкою про реабілітацію. Та невідомо, чи повернувся б він узагалі, якби не смерть Сталіна. Мрію про продовження навчання довелося поховати - Безпалий втратив голос. Заочно закінчив зооветеринарний технікум і все життя працював у селі: зоотехніком, заступником голови колгоспу, головою профкому.
   Ще у 1948 році у харківській тюрмі Леонід Безпалий зустрівся з поетом Василем Боровим. Звідти й народилося бажання нашого земляка думки обертати в рими. У 1993-му побачила світ книга поезій «На відстані сльози». Далі майже одна за однією з'являтимуться «Батьківський поріг», «На кленовім мості», «Душа шукає свій собор», «Спіши на поклик мій», «Очима правди», «Іти й не падать», «Споглядальна мить», «Життя - ріка». У 2007 році за збірку поезій «Іти й не падать» Л.Безпалий став лауреатом обласної літературної премії ім. С.Маланюка.
   Слово Л.Безпалого відгукувалося на болі народу. Воно ридало над загиблими у Зеленій Брамі, де потрапив до полону його дядько Олександр Власович, наповнювалося тугою вдів, котрі не дочекалися чоловіків з війни. Його слово торкнулося мук засуджених на десятиліття в сибірських, колимських, соловецьких таборах, бо цих мук зазнав і сам поет.
   Особливо тривожила митця доля рідного степу, українського села, рідної мови, майбутнього держави. Український степ у віршах Л. Безпалого - місток, прокладений від серця до світу. Автор переймався турботою про долю справжнього господаря землі. Дума про степ логічно переходить у думу про Україну.

   У поезії Леоніда Безпалого поєдналися радість І печаль, трагедії часу й жадання ідеалу, закарбувалося все, що він довірив слову. ЛеонідаЯко-вича не стало 12 червня 2009 року. Проте залишилась його поезія -пам'ять про нелегку долю.

***
ПІДСУМКОВА КОНТРОЛЬНА РОБОТА
Перейти за посиланням і виконати тестові завдання(записувати на окремих подвійних аркушах)👉тести

****
Тема:"Ключ" до прочитання постмодерних і постпостмодерних творів. 
Деконструкція і дешифрація як один із методів прочитання.
1. Дайте визначення термінам "Деконструкція"та "Дешифрація";
2.Виконай контрольну роботу, перейшовши за посиланням 👉 (натисни на слово ТЕСТ)


****
ТЕМА: Драматургія. Олександр Ірванець "Маленька п'єса про зраду"
Олександр Ірванець привіз до Коломиї "Санітарочку Раю" - YouTube
1. Опрацювати стор.248-249;
2.Перейти за посиланням -прочитати "Маленька п'єса про зраду";
3.Дати відповіді на запитання:👇

***
 Тема: Софія Андрухович "Фелікс Австрія"
1. Опрацювати стор.247;
2.Прочитайте інтерв'ю з С. Андрухович (перейдіть за посиланням, натиснувши на слово ІНТЕРВ'Ю);
3. Чи зацікавила вас письменниця, її роман "Фелікс Австрія"? Чим саме?
НЕ ЗАБУВАЄМО ВИКОНУВАТИ ЗАВДАННЯ  ЗНО

***
Тема:Оксана Забужко  "Казка про калинову сопілку". Сергій Жадан "Ворошиловград"
1. Опрацювати стор. 239-240, 245-246.
2. За бажанням переглянути художній фільм "Дике поле", з участю С. Жадана
10 фактов о фильме Дикое поле / НВ

***
ТЕМА: Юрій Андрухович
1. Перейти за посиланням (натиснути на назву) і прочитати есе "Shevchenko is OK"
2. Обрати (на свій вибір) 6 запитань у підручнику на стор. 229 і дати на них письмові (короткі) відповіді.
***
Тема:Проза.Есе. Галина Пагутяк "Зачаровані музиканти";
                              Мирослав Дочинець "Криничар".
1.Переглянути відео та опрацювати стор.241-244 у підручнику!






***
1. Тема: Марія Матіос "Триєдина перспектива(цикл), "Прості вірші"
Опрацювати стор. 232-234.
Матіос Марія Василівна — Вікіпедія      
2.Тема : Сергій Жадан "Музика, очерет...", "Смерть моряка"
Опрацювати стор. 237-239.
        3.Дати відповіді на запитання:
* 1.Які проблеми порушує поетка М.Матіос в циклі "Триєдина перспектива"? Чи вважаєте ви ці проблеми актуальними? Чи поставали перед вами подібні проблеми?
* 2. Яке враження справили на вас поезії циклу "Прості вірші"? Які емоції вони викликали? Які думки породили?
* 3.Які враження на вас справили поезії Сергія Жадана? 
* 4.У яких образах осмислюється кохання в поезії "Смерть моряка..."?

***
ТЕМА:Юрій Іздрик. Поезія асоціацій ( "вишиванка", "молитва")
Опрацювати стор.230-231, читати поезії, відповісти письмово на запитання 1-5 стор.231.

***
1. Ігор Римарук - опрацювати стор. у підручнику стор.218, 220-221;
Римарук Ігор Миколайович - презентація з української літератури Презентация на тему: "Римарук Ігор Миколайович. Може, так би ...


2.Василь Герасим'юк - опрацювати стор. 222, читати поезію "Чоловічий танець";
Презентація на тему Василь Герасим юк Підготувала Дашинська

ЧОЛОВІЧИЙ ТАНЕЦЬ

Ти  мусиш  танцювати  аркан.  
Хоч  раз.  
Хоч  раз  ти  повинен  відчути,  
як  тяжко  рветься  на  цій  землі  
древнє  чоловіче  коло,  
як  тяжко  зчеплені  чоловічі  руки,  
як  тяжко  почати  і  зупинити  
цей  танець.  
Хоч  раз  
ти  стань  у  це  найтісніше  коло,  
обхопивши  руками  плечі  двох  побратимів,  
мертво  стиснувши  долоні  інших,  
і  тоді  в  заповітному  колі  
ти  протанцюєш  під  безоднею  неба  
із  криком  по-звіриному  протяжним.  
Щоб  не  випасти  із  цього  грішного  світу,  
хоч  раз  
змішай  із  ближніми  
піт  і  кров.  

Сину  людський,  
ти  стаєш  у  чоловіче  коло,  
ти  готовий  до  цього  древнього  танцю  
тільки  тепер.  
З  хрестом  за  плечима.  
З  двома  розбійниками.  
Тільки  раз.  
3. Юрій Андрухович- опрацювати стор.223-229.
Презентация на тему: “День смерті Пані День” американська поезія ...

4. Дати письмові відповіді на запитання:
***1.Як ви зрозуміли назву поезії "Обнова"?
     2.Які ознаки постмодернізму властиві  поезії "Обнова"?
     3.Що означає назва "Чоловічий танець"?
     4.Як танець пов'язаний із давнім гуцульським обрядом посвячення?
     5.Які образи поезії "Астролог" вас найбільше вразили, зацікавили?
     6.Яким постає астролог? На вашу думку, цей образ є реалістичним, алегоричним чи символічним? Обгрунтуйте свої міркування.

****
Тема:ПОСТМОДЕРНІЗМ ЯК ОДИН ІЗ ХУДОЖНІХ НАПРЯМІВ МИСТЕЦТВА 1990-Х РОКІВ, ЙОГО РИСИ. 
1. Перейти за посиланням (Натиснувши на слово ТЕМА) і опрацювати теоретичний матеріал!Обрати 10 запитань, на свій вибір, і дати відповіді! 
2. Прослухати пісні гуртів "Океан Ельзи" і "Плач Єремії"
3.Перейти за посиланням і виконати ТЕСТ



***
1.Прочитати теоретичний матеріал і написати конспект. Перейти за посиланням, натиснувши на слово "Постмодернізм";
2. Опрацювати сторінки підручника 218-219.
***
1.Переглянути відео або перечитати Іван Котляревський "Енеїда" та "Наталка Полтавка"
2. Виконати письмовий аналіз творів!!!




3.Виконати інтерактивну вправу ( перейдіть за посиланням "Упізнай героя")
4.Повторення й узагальнення! Перейди за посиланням і виконай інтерактивні вправи "Герої творів" 1-5 частини!
***
1.Переглянути відео «Слово про похід Ігорів»!!! Виконати письмовий аналіз твору!!!

2. Переглянути відео  "Григорій Сковорода «De libertate»!!! Виконати письмовий аналіз твору!!!

3. Переглянути відео - Григорій Сковорода «Всякому місту – звичай і права»!!! Виконати письмовий аналіз твору!!!
 4. Переглянути відео - Григорій Сковорода "Бджола та Шершень"!!! Виконати письмовий аналіз твору!!!

***
1 Переглянути відео:
 ***«Повість минулих літ». Уривки про заснування Києва та помсту княгині Ольги.
а)
б)
2. Виконати письмовий аналіз твору!!!
Літературно-художній аналіз твору
 1. Відомості про автора.
2. Тема та жанр твору.
3. Композиція та сюжет (елементи сюжету: експозиція, зав'язка, розвиток дій, кульмінація, розв'язка).
4. Система образів (головні/другорядні/епізодичні).
4. Аналіз образів:
а) дії та вчинки;
б) риси характеру;
в) портретне зображення;
г) мова героя;
д) авторська характеристика
5. Форми зображення дійсності:
 а) розповідь(від першої особи, авторська, невласне пряма);
     Розповідь містить у собі:
- опис: пейзаж, портрет, інтер`єр
- роздум (пряма авторська оцінка того, що відбувається)
- характеристика (опис+роздум);
б)висловлювання персонажів: - діалог, - монолог, - полілог.
6.  Художні деталі:
- зовнішні (портретні, пейзажні, речові);
- психологічні (думки, почуття, переживання);
- подробиці (описують предмет з різних сторін);
- символи (мають конкретний і абстрактний плани; містять у собі певне узагальнення, прихований смисл, підтекст).
7. Мова художнього твору :
художні засоби :
- тропи: епітети, метафори, порівняння, алегорія, метонімія, іронія, гіпербола;  фразеологізми:прислів`я, приказки, крилаті слова;  евфонія: асонанс, алітерація;
- синтаксичні фігури - риторичні питання, звернення, вигуки, повтори, антитези, інверсії.
8. Ідея. Задум письменника і його втілення.
9. Власна думка про твір

Березень

1.Опрацювати стор. 213-214 (конспект);
2.Прочитати уривок оповідання "Самотність" (стор. 215-217), дати письмові відповіді на запитання 1-7 (стор.217).
3. За бажанням прочитати оповідання повністю за посиланням у підручнику стор.213.


***
1.Перейти по силці й обрати твір зі списку ЗНО - письмовий художній аналіз твору (кожний обирає той твір, який хоче повторити з попередніх класів)
*https://ru.osvita.ua/test/57770/
2.Опрацювати стор. 204-212 ( письм. конспект); 
3. Додатково (повторити або перечитати 1 твір зі списку до ЗНО-письмово художній аналіз опрацьованого твору)

Немає коментарів:

Дописати коментар