Українська мова
Виконати тести ЗНО (ВАРІАНТ 12),
ТЕМА: Розвиток мовленняЕпістолярний стиль.Епістолярний етикет.
1.Опрацювати теми 40,41 (стор.263-264); ознайомитися з поданим нижче теоретичним матеріалом;
2.Доберіть самостійно текст епістолярного стилю (100-110 слів) і схарактеризуйте мовні засоби, притаманні цоьму стилю;
3.Складіть два листи-приватний та офіційний. Самостійно визначте адресата, тему й мету листів.



Підсумкова контрольна робота
1.Виконати контрольну роботу, перейшовши за посиланням, натиснути на слово👉 ТЕСТИ
ТЕМА:Складні речення з різними видами синтаксичного зв'язку
1. Переглянути відеоурок👇 -виписати по одному прикладу речень з різними видами зв'язку;
2. Переписати речення, розставити розділові знаки, вказати тип складного речення(наприклад: складне речення із сурядним і безсполучниковим зв'язком)
- Ідуть од шахти шахтарі а даль така широка та іскриста там де рум’яна стежка од зорі Біжить в село що стало уже містом (В. Сосюра).
- Розпухле вухо Тимка на якому засохла кров, кинуло Орисю в жар і їй хотілося торкнутися до нього пальцями щоб зняти з нього біль але вона не наважувалася цього зробити щоб не спричинити ще більшого болю (Г. Тютюнник).
- Така там була температура і так мене парою проймало і стільки крові з мене вийшло що я відчув себе здоровшим (Ю. Яновський).
- Тільки що Марія розпалила в печі й приставила горщики у вікнах замиготіла чорна смушева шапка й блиснули чорні брови (І. Нечуй-Левицький).
Тема:Пряма і непряма мова.Діалог.Цитата.Епіграф.
1.Параграфи 39,40 повторити;
2.Дібрати із текстів художньої літератури шість речень із прямою мовою, щоб автор був у різних позиціях.
3. Із вправи №391 випишіть одну цитату;
4. Виписати із художньої літератури діалог на 3-4 репліки.
ТЕМА: Складні випадки класифікації другорядних членів речення.
1. Виконати вправу 291 на стор.115 ( наприклад: Спідниця (яка?) в горох - ознака,
значення (чого?) родини - об'єкт);
2. Підкреслити у тексті всі члени речення:
Ліс ще дрімає в передранішній тиші…Непорушно стоять дерева, загорнені в сутінь, рясно вкриті краплистою росою. Тихо навкруги, мертво…Лиш де-не-де прокинеться пташка, непевним голосом обізветься зі свого затишку. Ліс ще дрімає… А синє небо то зблідне, наче від жаху, то спалахне сяйвом, немов од радощів. Небо міниться, небо грає всякими барвами, блідим сяйвом торкає вершечки чорного лісу. Стрепенувся врешті ліс і собі заграв. Зашепотіли збуджені листочки, оповідаючи сни свої, заметушилась у травиці комашня, розітнулося в гущині голосне щебетання й полинуло високо – туди, де небо міниться, де небо грає всякими барвами… На галявину вискакує з гущини сарна і, зачарована чудовим концертом, зупиняється, витягає цікаву мордочку до кривавої смуги обрію, що червоніє на узліссі поміж дерев, і слуха.
1. Опрацювати тему 39 (стор.231-232); вправу 638-усно; 636-письмово;
2.Повторити параграф 32 (стор.114-115);
***виконати письмово вправу 292 (перейти за посиланням "👉АНАЛІЗ" й повторити синтаксичний аналіз простого речення),
***вправа 294 (переписати 2 або 3 абзац тексту, підкреслити другорядні члени речення )
Тема:Конфесійний стиль. Сфери поширення, призначення, основні мовні стильові засоби.
1. Тема 38 (стор. 229) - опрацювати теоретичний матеріал;
2. Доберіть самостійно текст конфесійного стилю (100-110 слів); підкресліть мовні засоби, які характерні стилю.
ТЕМА: Складні випадки координації підмета і присудка
1. Опрацювати теоретичний матеріал(поданий нижче) та параграф 31;
2. Виконати письмово вправи №278, 281, 287
Розгляньмо особливості координації присудка з підметом докладніше.
1. Якщо підмет має у своєму складі числівник, який закінчується на один (21, 71,161 тощо), то присудок ставиться у формі однини: 21 студент склав залік; 161 делегат зареєструвався на конференції',
Якщо перед підметом стоять займенники-означення у формі множини (усі, ці, ті, ваші), дієслово узгоджується із займенником у множині: Усі 31 учень вибігли в коридор.
2. Якщо числівник у складі підмета закінчується на два, три, чотири, присудок ставиться у формі множини. Однина можлива тоді, коли повідомлення фіксує певний факт як підсумок або коли повідомленню надається безособового характеру, напр.: Було звільнено три працівники.- 3. При підметах із числівниками від п 9яти і більше (сто двадцять робітників, дев ятнадцять депутатів, п ять підприємств тощо) присудок може стояти і в однині, і в множині:
- а) однина свідчить про цілісність, внутрішню нерозчленованість предмета, наголошує на кількості виконавців, а не дії (Сімдесят шість студентів взяло участь у конкурсі " Найкращий студент року "); присудок в однині стосується підмета-назви неістоти (П'ять яблунь цього року добре уродило); форму однини зумовлює присудок у препозиції (Прибуло ще десять делегатів); присудок в однині буде тоді, коли складений підмет означає часовий відрізок - вік людини, кількість років, годин (Минуло двадцять років);
- б) множина свідчить про активність дії (Кілька бійців стійко тримали оборону); самостійність дії (Шість аспірантів склали іспит достроково); присудок стоїть у постпозиції (Шість учасників пленуму дали прес-конференцію). Якщо до складу підмета входять збірні числівники (двоє, троє, четверо, п 'ятеро та ін.), то можливі обидві форми присудка (Двоє студентів прийшли /Двоє студентів прийшло).
- 4. Підмети зі словами низка, частина, більшість, меншість, багато, чимало, кілька, декілька, трохи (кількісними іменниками та неозначено-кількісними числівниками) вимагають від присудка форми однини (Більшість студентів нашої групи гарно вчиться; Декілька учасників конференції виступило на пленарному засіданні). Множина вживається тоді, коли підмет чи присудок - однорідні члени (Чимало приватних засновників і потенційних інвесторів чекають на сприятливіший інвестиційний клімат) або коли підмет і присудок відділені підрядним реченням (Частина осіб, які мають початковий рівень підготовки, розпочинають навчання; Багато фірм, які володіють достатніми інвестиційними ресурсами, досягти комерційного успіху).
- 5. При складеному підметі, вираженому прийменниковим сполученням іменника у називному відмінку з іменником в орудному відмінку, присудок ставиться у множині, якщо вказує на рівність двох осіб (Студенти з викладачами добре підготувалися до зустрічі відомого науковця). Однак, якщо іменник в орудному відмінку супроводить називний, є додатком, тоді присудок узгоджується лише з простим підметом в однині (Він зі своїм товаришем пішов до бібліотеки).
- 6. При підметі, вираженому займенником хто, присудок ставиться в однині (Усі, хто прибув на конференцію, мають зареєструватися).
- 7. Коли підметом є словосполучення із займенниками дехто, дещо, ніхто та ін., присудок вживається в однині (Дехто з присутніх участі у голосуванні не брав).
- 8. Якщо до складу підмета входить прикладка, виражена іменником іншого, ніж підмет, роду, присудок у цих випадках узгоджується в роді з підметом, а не прикладкою (означенням, яке дає предметові іншу назву). Прикладкою є поняття вужче, видове, а підметом - ширше, родове (Музей-садиба письменника відкрився торік; Виставка-про-даж була влаштована у Палаці мистецтв).
- 9. Коли підмет виражений родовою та власною (умовною) назвою, присудок узгоджують із загальною, родовою назвою (Банк "Надра" /Банк "Мрія " /Банк "Інтелект " оголосив про збільшення видів послуг). У разі відсутності родового поняття, якщо умовна назва відмінювана, присудок узгоджується з нею граматично - за родом, числом ("Аваль" надав кредити), якщо вона невідмінювана, то присудок узгоджується з відсутнім родовим поняттям, напр.: "ІНКО" запропонував нові послуги.
- 10. Якщо підмет виражений абревіатурою, присудок орієнтується на граматичний рід ключового слова (УНІАН (агентство) оголосило про прес-конференцію; ЛНУ (університет) був заснований 1661 року). Якщо абревіатури морфологізувалися як іменники, присудок узгоджується з їхніми граматичними ознаками роду, числа (ВАК(Вища атестацій на комісія) прийняв ухвалу).
Тема: Типи зв'язку у словосполученні. Складні випадки перекладу словосполучень із російської мови на українську.
1. Переглянути відео урок!!!
2. Виконати письмово наступні вправи!
а)Розібрати за поданим зразком словосполучення:
Дружня бесіда, полегшує дорогу, полегшує мандрівникові, змагання до досконалості, замерзне у кригу, крига тверда, діаманти славетні, віншують не менше, той кристал, шліфують кристал, презирає рідних, рідних своїх, положитися ні в чім, щаслива тим, історія життя,складає частину, частину Батьківщини, моя Батьківщина, творити особистість.
б)Перекласти українською наступні словосполучення:
Весьма привлекательный, пятеро друзей, что-то таинственное, любовь к животным, по-детски простодушный, увлекательное путешествие, несколько слов, кожаное пальто, кофе по-восточному, пять килограммов, готовый к употреблению, каждый из нас, семь нянек.
Письмовий контрольний твір-стаття дискусійного характеру публіцистичного стилю
Тема :Правопис службових частин мови( прийменник, сполучник, частка)
1.Переглянути відеоуроки або опрацювати параграф 74 (перейти QR кодом на стор. 258);
2/
Письмовий контрольний твір-стаття дискусійного характеру публіцистичного стилю
ТЕМА: Творення і правопис дієприкметників, дієприслівників. Дієприкметниковий, дієприслівниковий звороти.
1. Опрацювати паргараф 71,72 (теоретичний матеріал - перейти за QR кодом на стор.254,255)
Систематизація й узагальнення! Тренувальні вправи!
1.Опрацювати теоретичний матеріал у підручнику на стор.193, вправа 497-усно;
2.Напишіть статтю до молодіжного журналу на одну із тем:
- про нові професії, яких потребує нинішній ринок праці;
- збереження моральних цінностей;
- мої ідеали.
Тема :Правопис службових частин мови( прийменник, сполучник, частка)
1.Переглянути відеоуроки або опрацювати параграф 74 (перейти QR кодом на стор. 258);
2. Виконати вправи 773, 776, 779, 784.
1/
3/
Письмовий контрольний твір-стаття дискусійного характеру публіцистичного стилю
1.Опрацювати теоретичний матеріал у підручнику на стор.193, вправа 497-усно;
2.Напишіть статтю до молодіжного журналу на одну із тем:
- про нові професії, яких потребує нинішній ринок праці;
- збереження моральних цінностей;
- мої ідеали.
ТЕМА: Творення і правопис дієприкметників, дієприслівників. Дієприкметниковий, дієприслівниковий звороти.
1. Опрацювати паргараф 71,72 (теоретичний матеріал - перейти за QR кодом на стор.254,255)
або переглянути відеоуроки!
1.
2.
2. Виконати письмово наступні вправи:
1. Утворіть від поданих дієслів дієприкметники і дієприслівники. Запишіть їх і поясніть написання.
Наприклад: перетворювати — перетворюючий, перетворений, перетворюючи, перетворивши.
Виконувати, перевіряти, ламати, захоплювати, повідомляти.
2.Спишіть, замінюючи взяті в дужки дієслова дієприслівниками. Поставте, де треба, коми, підкресліть дієприслівники як члени речення.
1. Андрійко село оббіжить, вернеться червоний (сміятися, пустувати). 2. А Василько буде хоч ціленьку ніч ту довгу зі мною сидіти, мене (слухати) та мені у вічі пильненько (дивитися). 3. Було як місяць у віконечко засвітить, Василько дивиться, очей не (зводить) (3 творів Марка Вовчка). 4. Часом Остап зупинявся (прислухатися, придивлятися) (М.Коцюбинський).
3. У підручнику вправи №749, 751, 759.
1.Переглянути відео;виконати письмово наступні завдання: вправи №737, 739,743, 746.
(пояснення до вправи 737- наприклад: виносити (нед.вид)-винести (док.вид);ставимо слово у ІІІ особу множини -виносять (закінчення -ять)-ІІ дієвідміна.
І дієвідміна- уть,-ють;
ІІ дієвідміна -ать,ять.
(пояснення до вправи 737- наприклад: виносити (нед.вид)-винести (док.вид);ставимо слово у ІІІ особу множини -виносять (закінчення -ять)-ІІ дієвідміна.
І дієвідміна- уть,-ють;
ІІ дієвідміна -ать,ять.
Тема : Розряди числівників за значенням, їх характеристика.Паралельне використання відмінкових форм числа.
1.Переглянути відеоуроки та законспектувати те, що на вашу думку, важко зпам❜ятати!
2. Перейти за посиланням і виконати тестові завдання (натиснути на слово ТЕСТ)
Систематизація й узагальнення! Тренувальні вправи!
1.Виконати письмово вправи 671, 672, 685, 729!
1. Переглянути відеоуроки!!!!
*Займенник як частина мови
*Правопис займенників
*Підготовка до ЗНО (Займенник)
*Пиши правильно!
2. Виконати письмово завдання та вправи для самоконтролю:
а) Випишіть займенники. Визначте, якими частинами речення вони виступають у реченні.
Шануй і поважай матір і батька. Вони дали тобі життя. Ти будеш дорослою людиною, але для матері і батька до останнього їхнього подиху залишишся дитям. Своєю працею і піклуванням вони несуть радість у твою колиску. Не забувай, що батьки також мають право на радість. Шануй і поважай бабусю й дідуся… дорожи честю сім’ї, оберігай її, як святиню. Де б ти не був, ніколи не забувай про свою рідну домівку. Завжди пам’ятай про неї (В. Сухомлинський).
б) Випишіть займенники, визначте їх розряд і відмінок.
Усі ми знаємо слово порт. Та не кожний скаже, звідки воно. Адже porta по-латині – “ношу”, портмоне (гаманець) – “нести монети”, портфель – “нести аркуші” (паперу). Походження слова порт пов’язують із давньоримським звичаєм. При заснуванні міста римляни оточували його стіною. Але перед тим, як вимурувати її, місце оборювали плугом. Там, де мала бути міська брама, не орали, а несли плуга на руках. Отже, porta буквально означає “місце, де плуга несли на руках”. Звідси значення porta – “двері”. Тепер нам стає ясно, чому служник, який стоїть біля дверей готелю, називається портьє і звідки походить слово портьєра (завіса, що затуляє двері) (Є. Чак).
в)Перепишіть слова, розкриваючи дужки.
(Що) небудь, (коли) небудь, (ні) (до) чого, (ні) коли, (де) хто, (де) коли, (аби) як, (аби) хто, який (сь), (де) кілька, (ні) який, (ні) де, (ні) хто, (ні) (за) що, (ні) звідки, (ні) як, (казна) де, (казна) хто, (хто-зна) коли, (хтозна) скільки, (ні) (від) кого, де (небудь), який (небудь), (будь) де, (будь) що.
3. Виконати вправу на закріплення матеріалу: перейти за посиланням
1.Переглянути відео "Правопис прислівників. Підготовка до ЗНО"
2.Виконати письмово вправу 653 стор.236
3.Замініть слова довжиною, шириною, глибиною, висотою, вишиною, товщиною, яка описує відповідні параметри якогось об’єкта, на українські відповідники! Наприклад: довжиною-завдовжки.
4. Словниковий диктант. Записати слова за правописом разом, окремо, через дефіс.
По/перше, по/твоєму, туди/сюди, рано/вранці, давним/давно, по/українському, віч/на/віч, казна/де, будь/коли, всього/на/всього, що/року, мимо/волі, на/троє, неждано/негадано, раз/у/раз, на/добраніч, тим/часом, до/речі, час/від/часу, з/діда/прадіда, зо/палу, с/під/лоба, любо/дорого.
На/багато, з/дня/на/день, поза/торік, будь/коли, куди/небудь, час/від/часу, у/край, на/що, в/нічию, рік/у/рік, раз/по/раз, нога/в/ногу, хтозна/хто, десь/інде, казна/що, по/сусідськи.
1.Переглянути відео "Правопис складних слів.Готуємося до ЗНО"
2.Записати всі складні слова, які є у відео. Скласти 7-10 речень, використовуючи складні слова.
2.Виконати наступні завдання -письмово:
а)Розподіліть подані словосполучення за розрядами прикметників:
ведмежа послуга, ведмежий барліг; дитячий будинок, дитяча цікавість; дерев’яний голос, дерев’яний стіл; золоте серце, золотий перстень; скляний посуд, скляні очі; кам’яна стіна, кам’яна душа; залізна воля, залізний дах; лисяча нора, лисячий погляд; каштанове дерево, каштанове волосся; вишневий цвіт, вишневий колір; петрів батіг, Петрів зошит;
б)Знайдіть неправильно утворені форми ступенів порівняння прикметників і запишіть їх правильно.
Старший, поганіший, старіший, менш мокріший, більш віддалений, найбільш здібніший, вузьчий, щонайдальший, найтовстіший, кращий, багатіший, багатший, менший, маліший, більш відданий, менш досвідчений, якнайдорожчий, ближчий, найменш грамотний.
в)Проаналізуйте правильність вживання прикметників. Відредагуйте речення.
1. Фармацевтична галузь у будь-якій цивілізованій країні входить до п’ятірки самих прибуткових. 2. Кімната після ремонту стала більш затишнішою. 3. Дні стали більш коротшими. 4. Квіти – самий приємніший подарунок для жінки. 5. Кузьменко сьогодні зловив найбільш величезну рибу. 6. Це був мій найбільший гарний відпочинок. 7. Більш цікавішої книжки годі й шукати. 8. Це один з самих відомих творів письменника. 9. Магазин пропонує офісні меблі самих вишуканих форм. 10. Це порушення було більш серйознішим, чим попереднє.
г)Повторіть правопис прикметникових суфіксів. На місці крапок поставте е(є) чи о(ьо), йо й поясніть правопис суфіксів.
Півоні…вий, гутаперч…вий, торц…вий, чебрец…вий, сторож…вий, яблун…вий, овоч…вий, оранж...вий, вермішел...вий, грош…вий, ді…вий, кизил...вий, коричн...вий, замш...вий, марганц...вий, марш...вий, груш...вий, деш...вий, ситц...вий, черепах...вий, свинц...вий, вол...вий, песц…вий, алич...вий, парч...вий, раді...вий, бо...вий, квітн...вий, емал...вий, шагрен...вий, нул...вий, ясен...вий, промен...вий, ключ...вий, га...вий, плащ…вий, стал…вий, смуш…вий, вільх…вий, марганц…вий, плеч…вий.
1. Переглянути відео "Готуємося до ЗНО. Іменник як частина мови"
2.Виконати письмово такі завдання:
а) дібрати до іменників прикметники:
Біль, тюль, Сибір, рукопис, дріб, путь, Дніпро, нежить, ярмарок, собака, ступінь,денді, папараці, міс, фрау, какаду, шимпанзе,фламінго, цеце,пюре сопрано, гінді, сироко, торнадо, авеню, альма-матер, бере, боржомі, кольрабі, салямі, бері-бері, капітель, барбекю, сулугуні, бенді, кабукі, кантрі, шимі, багі,ралі,Тбілісі, Баку, Конго,Ері,ГЕС, ВНЗ.
б) Поставити слова в Ор.в.:
пюре, пальто, Ольга Молочар, Олесь Гончар, миша, Ігор, муляр,ювіляр, звір, пластир, очі, плечі,села, кобзар,лицар,єгер,вівчар,вальс.
в)Поставити слова в Кл.в.:
Юрій,Віталій,Андрій, Ілля, Ігор,Олег,Юля, Марія,Анастасія, Лесь, Олеся, доня, бабуся, жнець,швець.
г)Записати ПІБ своїх родичів (5-7)
***
1.Виконати письмово тест №9 (ЗНО)
2.Параграф 29 - повторити, впр.200-письмово.
***
1.Опрацювати тему№28 ст.184; впр. ,480,481-письмово.
2.Опрацювати пар.30,31; вправи 485,487,489,490 (б) - письмово.
***
Перейти за посиланням (натиснути на слово УРОК) і обрати один із варіантів контрольної роботи і виконати завдання!
Немає коментарів:
Дописати коментар